Σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν. 3868/2010 απαγορεύεται πλήρως το κάπνισμα σε όλους τους κλειστούς δημόσιους και ιδιωτικούς εργασιακούς χώρους.Αρμόδιες Αρχές, όπως ορίζονται για τον έλεγχο των παραβάσεων του καπνίσματος, τη βεβαίωση των παραβάσεων και την επιβολή των κυρώσεων είναι οι Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας των Περιφερειών, η Αστυνομία και οι λιμενικές αρχές στην περιοχή ευθύνης τους.

Οι επαγγελματίες καταστημάτων εστίασης και γενικότερα οι υπεύθυνοι δημόσιων ή ιδιωτικών εργασιακών χώρων πρέπει:

Να έχουν προμηθευτεί το «Βιβλίο Αναφοράς Καπνίσματος». Η τήρησή του απαιτείται σε όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) και στις αμιγείς επιχειρήσεις διαδικτύου. Το Βιβλίο αυτό θα το προμηθευτούν οι επαγγελματίες από τα βιβλιοχαρτοπωλεία. Πρόκειται για ένα τετράδιο με χοντρό εξώφυλλο 100 φύλλων ριγέ, μεγέθους Α4. Στη συνέχεια το προσκομίζει στο Δήμο, στο Γραφείο Αδειοδοτήσεων και η θεώρησή του γίνεται από την αδειοδοτούσα αρχή, χωρίς αίτηση του ενδιαφερόμενου. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή κατά τη θεώρηση του Βιβλίου Αναφοράς είναι: Α) Φωτοαντίγραφο της άδειας του καταστήματος. Β) Φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας. Γ) Μία μηδενική ταμειακή απόδειξη με το Α.Φ.Μ. της επιχείρησης.

Να αναρτήσουν πινακίδες απαγόρευσης του καπνίσματος.

Σε περίπτωση απώλειας του Βιβλίου Αναφοράς πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία «δήλωσης της απώλειας του Βιβλίου» στην αδειοδοτούσα αρχή με Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599.

 

 

Εξομοιώνει το κάπνισμα με το «άτμισμα» η Ολομέλεια του ΣτΕ

Συντάκτης: Μαρία Δήμα

 

«Κόκκινες γραμμές» και στο κάπνισμα με ηλεκτρονικό τσιγάρο βάζει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, επιβάλλοντας τους ίδιους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις που ισχύουν και για το συμβατικό τσιγάρο. Σύμφωνα με την απόφαση 704/2018, σε όσους χώρους απαγορεύεται η χρήση του κανονικού τσιγάρου, απαγορεύεται και η χρήση του ηλεκτρονικού, το οποίο θα υπόκειται πλέον και στους ίδιους διαφημιστικούς περιορισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 4419/2016 έχει επιβάλει περιορισμούς και απαγορεύσεις στη διαφήμιση, στην πώληση και τη χρήση του συμβατικού τσιγάρου και των προϊόντων καπνού (απαγόρευση καπνίσματος σε δημόσιους χώρους, μεταφορικά μέσα κ.λπ., δημιουργία χώρων καπνίσματος σε καζίνα, κέντρα διασκέδασης κ.α.) και προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε βάρος των παραβατών. Ακόμη, με μια σειρά υπουργικών αποφάσεων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των χώρων καπνίσματος, το ύψος των προστίμων για τους παραβάτες κ.λπ.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, υπό την προεδρία του αντιπροέδρου Αθανάσιου Ράντου και με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Σπυρίδωνα Μαρκάτη, απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου, που ζητούσε να ακυρωθεί μια σειρά υπουργικών αποφάσεων για την απαγόρευση καπνίσματος (ατμίσματος) στους δημόσιους χώρους, τους περιορισμούς στη διαφήμιση προϊόντων καπνού κ.λπ.

Ο Σύνδεσμος υποστήριζε ότι η εξομοίωση του ηλεκτρονικού τσιγάρου με το συμβατικό προκαλεί δυσμενείς οικονομικές συνέπειες, παραβιάζει τη συνταγματικά προστατευόμενη οικονομική ελευθερία όσων δραστηριοποιούνται στην αγορά του ηλεκτρονικού τσιγάρου, αλλά και τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Παράλληλα σημείωνε ότι τα δύο προϊόντα είναι εντελώς διαφορετικά ως προς τον βαθμό επικινδυνότητας για την υγεία του ανθρώπου, αντίθετα προκύπτει η αποφασιστική συμβολή του ηλεκτρονικού τσιγάρου στη διακοπή του καπνίσματος ή στον δραστικό περιορισμό του και κατ’ επέκταση στην προστασία της δημόσιας και ιδιωτικής υγείας.

Οι ισχυρισμοί του Συνδέσμου απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι, με την επισήμανση ότι η βλάβη την οποία επικαλείται ο προσφεύγων δεν προκαλείται από τις προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις αλλά ευθέως από τον νόμο 4419/2016 και ο Σύνδεσμος μπορεί να αξιώσει χρηματική αποζημίωση εφόσον από την εφαρμογή του εν λόγω νόμου δέχθηκε οικονομική ζημιά και ηθική βλάβη.

 

Μπορείτε να βρείτε όλα τα προϊόντα σχετικά με τα εστιατόρια στην αναλυτική μας παρουσίαση.